Wednesday, May 5, 2010

Detik Pembukaan Kota BaitulMuslim




Prinsip 'Hidup mulia mati syahid' benar-benar memberi dorongan kepada wardah al fateh untuk berada di saf hadapan untuk melakukan cubaan berani mati. Dengan anugerah keberanian kurniaan Allah, wardah al fateh mula membuat terjunan. Mengambil sedikit lajak..semangat tak gentar..lalu..

perghh!!! daratan wardah tersasar..mungkin kaki melakukan sedikit kesilapan..

Dhuha Salahuddin pula menanti giliran...jelas semangat srikandi itu berkobar-kobar untuk membuat terjunan...mengambil iktibar dari si wardah..dhuha akhirnya berjaya mendarat dengan baik...

Lalu bermulalah misi utama kami setelah kawasan berjaya ditakluki.
1.membakar daun-daun kering dan membersihkan halaman belakang
2.membuka mangga pintu belakang yang hilang kuncinya

Panas yang amat..tiba-tiba kami menambah bahang yang sedia ada dengan membakar daun-daun kering...asap di 'tersedut' sehingga memedihkan mata dan hidung..

Beberapa kali mangga diketuk. Dan beberapa kali juga si dhuha mahu berputus asa. Cubaan yang tidak menampakkan hasil oleh sebab 'super power' si mangga. Hampir setengah jam setelah daun-daun kering sudah kehitaman dibakar...barulah..

يا عزيز يا جبّار يا متكبر

Tup! mudah benar si mangga mengalah..Hamdalah meniti di bibir ahli baitulmuslim. Dhuha sepertinya sangat terharu..

Benarlah dalam kuliah ustaz Zahazan ada menyebut, antara doa yang dimakbulkan ialah apabila dimulai dengan asma' Allah..puji-pujian kepada Allah..

Benda kecil tapi ibrahnya besar...mungkin kami terlupa bergantung kepada Dia..

OUR MISSION IS 'S U C C E S S'

BaitulMuslim berjaya ditakluki. Walaupun tidaklah sebesar rumah-rumah yang lain, kosong tak punya barang, jauh untuk pergi ke kuliah sepertinya 'beribu batu' jika berjalan mungkin..

tapi,

"Dan Dia memberi balasan kepada mereka kerana kesabarannya (berupa) syurga dan pakaian (sutera). Di sana mereka duduk bersandar di atas dipan, di sana mereka tidak melihat (merasakan teriknya) matahari dan tidak pula dingin berlebihan.Dan naungan (pepohonannya) dekat di atas mereka dan dimudahkan semudah-mudahnya untuk memetik (buah) nya." -Surah Al-Insan:12-14

Kami lebih mahu yang ini..

Oleh itu, kami perlu berkorban demi cinta

Bibir menuturkan ayat suci Al-Quran. Tangan menadah doa. Hati masing-masing di sentuh dengan sentuhan rabbi. Ada sebutir harapan bertandang di hati. Harapan untuk disatukan hati demi sampai kepada cinta sang Pemilik hati..

Semoga BaitulMuslim diberikan naungan cinta Ilahi

Ya Allah satukanlah hati-hati kami untuk berjuang di jalan-Mu.amin..

0 comments:

  © Free Blogger Templates Blogger Theme II by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP